Födelsedag

Allmänt | 2009-07-02 | 23:05:09 Kommentera här! » 0 st

Den 5 juni kl. 14:11 föddes Melvin. Han vägde 3115g och var 48 cm lång.

Ca. kl. 23.00 började värkarna (7-8 min mellanrum). Vid 1-tiden så ringde jag in till förlossningen och dom sa att det var okej att komma om jag inte orkade vara kvar hemma. När kl. var 3 väckte jag Danne och sa "jag orkar inte mer, nu åker vi in"
Tog alla prylar och satte oss i bilen. Stanna till i Heby och tanka bilen, sen vidare till Västerås.
När vi kom in på förlossningen blev vi hänvisade till ett litet rum där dom koppla in mig på en dator där dom kunde se mitt hjärtljud och Melvins hjärtljud. Fick ligga där i evigheter kändes det som men det var väl kanske 15-20 min, sedan kom en sköterska och kolla hur mycket jag var öppen. 3 cm hade jag öppnat mig.
Då börjades det med olika smärtlindringar. Jag började med ett varmtbad. Låg där tills jag tyckte att det inte hjälpte, sedan gick vi över till akupunktur. Men det hjälpte inte alls. Fick lustgas, men av den blev jag helt loj i huvudet och hjälpte inte särskilt mycket mot värkarna. Så till slut så fick jag ryggbedövning. Och den hjälpte kan jag lova er. Kände ingenting av värkarna. Efter 2 timmar så började krystvärkarna. Sen kom våran underbara ängel till världen (14:11) Det var den bästa upplevelsen jag någonsin har varit med om =)
Vid 16-tiden så blev vi flyttade till avd. 87 där vi skulle övernatta. Hände inte så mycket mer den dagen....           

 Melvin 8 min gammal

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!